Potreba za efikasnošću u honorarnim poslovima je mnogo veća nego u tradicionalnim radnim okruženjima. Imajući ovo na umu, mislili smo da bi bilo korisno podeliti nekoliko saveta o tome kako biti korisniji honorarni prevodilac
Sve više i više ljudi usvaja životni stil - freelance, odnosno obavljanje honorarnih poslova . Bez obzira na to da li je razlog za takav vid rada splet okolnosti ili izbor, broj ljudi koji se odlučuje da napusti tradicionalan način rada raste iz godine u godinu. Kada radite honorarno, odnosno ako radite od kuće, stara poslovica „vreme je novac“ dobija na značenju. Potreba za efikasnošću u honorarnim poslovima je mnogo veća nego u tradicionalnim radnim okruženjima. Imajući ovo na umu, mislili smo da bi bilo korisno podeliti nekoliko saveta o tome kako biti korisniji honorarni prevodilac. Stil i obrasci rada se razlikuju od osobe do osobe, ali moglo bi se sa sigurnošću reći da većina ljudi može da preduzme određene korake kako bi povećala svoju efikasnost. Navešćemo nekoliko jednostavnih predloga kako to učiniti.
Vokabular i specijalizacija
Kako bi vaš rad bio što kvalitetniji, klijenti i vi sami zadovoljniji, neophodno je da imate širok vokabular na vrstama prevođenja kojim se bavite. Kada ste odabrali vašu specijalizaciju, potrebno je da poznajete stručne termine i da njima znate da baratate. Nije isto da li prevodite medicinski ili tekst o tehnologiji, ali princip primene znanja jeste. Nemojte se specijalizovati u više od dva do tri polja jer ćete time biti pretrpani radom i nećete stići da se posvetite ličnom usavršavanju. Da biste bili efikasniji i bolji prevodilac, trudite se da polja koja ste odabrali što bolje upoznate.
PROČITAJTE JOŠ... Jezici na internetu
Zadajte sebi za zadatak da na nedeljnom ili ukoliko ste optimistični, na dnevnom nivou, naučite nekoliko novih reči iz tih oblasti na svakom jeziku na kom radite. Te reči možete pisati u beležnicu ili koristiti neki od onlajn programa kako biste pratili progres. Širi vokabular znači bolji prevod, a bolji prevod više klijenata i veća zarada. Nikada nemojte prestajati da radite na sebi, čak i ako ste zadovoljni svojim učinkom.
Smanjite komunikaciju sa klijentima
Ukoliko odjednom postanete manje responzivni na poruke i zahteve klijenata vaš status će se svakako pogoršati što nije dobro, ali regulacija vremena kada komunicirate sa klijentima može biti veoma korisna kada radite na ispunjavanju zadataka na koje se morate fokusirati. Tako možete izbeći celodnevne pozive, poruke i imejlove klijenata na koje ćete odgovoriti u nekom drugom periodu koji je rezervisan samo za komunikaciju sa njima. Bilo da pišete post na blogu ili se bavite tumačenjem i lokalizacijom, ukoliko vas klijenti svaki minut zivkaju, vaša koncentracija će se narušiti i biće vam teško da krenete tamo gde ste stali. Svaki put kad stanete sa radom, da biste ponovo krenuli, moraćete iznova da se uskladite sa zadatkom, što će vam oduzeti puno vremena.
Kako biste se borili protiv toga, isključite vaše imejlove, skype nalog, mesindžer i sve ostalo što ometa vaš rad, kao što su društvene mreže! Koncentrišite se na zadatak koji je pred vama, a kada završite, možete se vratiti komunikaciji i razonodi. Softveri kao što su „Focus Writer“ i „WriteMonkey“ vam mogu biti od velike pomoći ukoliko nemate samokontrolu i disciplinu da sami sebi oduzmete ometajuće sporedne stvari.
Upotrebite prave alatke
Samo zato što radite honorarno, na sopstvenu inicijativu, ne znači da ne biste trebali uzeti u obzir način na koji upravljate vašim tokom rada. Korišćenjem alata poput „Trello-a“ kako biste organizovali vaš rad, može vam uštedeti mnogo vremena. Ovakvi programi nisu napravljeni samo za korišćenje u kompanijama - možete ih oblikovati tako da koriste vašim potrebama i pomažu u izgradnji glatkog, efikasnog procesa za vaš honorarni radni tok. Check liste, liste zadataka i post-it papirići su evoluirali u obliku onlajn usluga, pa ih svakako treba upotrebiti u svoju korist.
Isto tako korisno je koristiti slične programe kako biste napravili raspored za objavljivanje blogova na vašim društvenim mrežama. Da li ste se ikad ulogovali na Fejsbuk da biste objavili nešto vezano za posao, a onda nakon 10 minuta shvatili da to još niste učinili? Odličan program koji možete koristiti kako biste regulisali nepotrebno trošenje vremena na društvenim mrežama je „Buffer“.
Naučite računarske prečice
Svaki honorarni radnik treba da bude upoznat sa određenim prečicama. Korišćenje „Ctrl+C“ i „Ctrl+V“ za kopiranje i nalepljivanje teksta u Microsoft Wordu su prečice uz koje smo odrasli, ali one predstavljaju samo vrh ledenog brega. Zadajte sebi izazov da svaki dan naučite po jednu računarsku prečicu i videćete koliko ćete brzo napredovati i poboljšati vašu efikasnost.
Naravno to ne znači učenje prečica samo u programu kao što je Word. Da li ste prilagodili „taskbar“ na vašem desktopu kako biste mogli programe koje češće koristite brže da otvorite? Da li vaš „taskbar“ u veb pretraživaču ima uredno sačuvane linkove koje koristite na dnevnoj bazi? Sve male promene poput ovih vam mogu pomoći da radite brže i efikasnije.
Osluškujte svoje telo
Naši unutrašnji, cirkadijalni, ritmovi utiču na doba dana u kojem se osećamo punim energije a i na ona vremena kada zadovoljno možemo ustati od naših stolova i otići na dremku ili spavanje. Spoznajte vaš ritam i planirajte posao spram njega. Ako uskladite vaš um i telo sa tim ritmovima radićete efikasnije. Ne planirajte složene zadatke za poslepodnevno zatišje - odradite ga ujutru ili kada se osećate sveže i odmorno ili obrnuto, ukoliko ste pospani ujutru, a puni energije posle podne.
U tom aspektu mogu pomoći i redovne i česte pauze. Održavajte visoke nivoe energije tako što ćete nagraditi sebe pauzama za užinu (koja uključuje zdravo voće, naravno!) nakon svakog obavljenog zadatka. Druga opcija je da se bacite na sklekove što može razbistriti i fokusirati vaš um, što znači da ćete moći da završite vaš posao brže i da posao uradite bolje od standarda.
Na koji način se vi nosite sa puno posla? Da li imate savete kako biti efikasiniji koje želite da podelite sa nama? Pišite nam.