Svaka zemlja na svetu se prepoznaje po svojoj različitosti u kulturi, istoriji, ekonomiji ili jeziku. Definitivno, jedna od najzanimljivijih i najatraktivnijih zemalja današnjice, po svim parametrima je Južna Koreja.
Svaka zemlja na svetu se prepoznaje po svojoj različitosti u kulturi, istoriji, ekonomiji ili jeziku. Definitivno, jedna od najzanimljivijih i najatraktivnijih zemalja današnjice, po svim parametrima je Južna Koreja. Hajde da počnemo od jezika. Korejski, takođe zvani Hangul (hangugmal), je službeni jezik i Severne i Južne Koreje. Korejski je jedinstven jezik. Postoji nekoliko dijalekata. Mnogi ljudi misle da je blisko povezan sa kineskim ili japanskim, zbog blizine. U stvarnosti, korejski jezik nema genetski odnos sa bilo kojim drugim jezikom. Jedna od stvari koja čini jedinstveni korejski jezik je korejsko pismo, poznato kao Hangul. Korejsko pismo ima 24 slova. Slova formiraju slogove sa kojima se piše korejski jezik. 24 slova Hangulovog pisma obično su raspoređena u blokove za svaki slog, što izgleda kao da podseća na kineske znakove. U stvarnosti, korejski slogovi sadrže pojedinačna fonetički izgovarana slova na način sličan latiničnoj abecedi. Hangul je olakšao postizanje pismenosti u devetnaestom veku kada su
Korejci pokušali da izbegnu kineski uticaji.
Kao jedan od najtežih jezika za učenje, korejski jezik spada u grupu najmlađih jezika na svetu. Stvorio ga je kralj u 15. veku s ciljem da poveća pismenost, a i dan danas ga, zbog svoje jedinstvene strukture, lingvisti obožavaju. Veruje se da je korejski nastao iz „jeju“ jezika koji se govori u istoimenoj provinciji u Južnoj Koreji.
Zašto je korejski jezik težak?
Korejski jezik ima drugačiji redosled reči u rečenici, gde glagol dolazi na kraju. Takođe postoje i posebni glagolski završeci i reči koje se koriste u zavisnosti od toga kome se obraćate. Međutim, u poređenju sa japanskim ili kineskim jezikom, korejski ima jednostavniji sistem pisanja (Hangul). Uz to, ne postoje rodovi ili članovi kao u nemačkom ili francuskom jeziku. Kao što smo već rekli, Hangul je ime korejskog alfabeta, i kreirao ga je kralj Sejong Veliki u 15. veku. Pre nego što je osmišljen, Korejci su se koristili kineskim alfabetom i znakovima poznatijim kao hanja, koji je prosečnom čoveku tog vremena bio težak za savladavanje. Korejsko pismo se sastoji iz 14 suglasnika i 10 samoglasnika koji se grupišu u blokove slogova.
Da li je korejski jezik sličan nekom drugom?
Korejski jezik pripada grupi altajskih jezika i sličan je turskom, mongolskom i manču ( kineski dijalekt). Što se tiče gramatike, korejski jezik je najbliži japanskom, a mnoge reči ovog jezika imaju kinesko poreklo. Prema tome, učenje korejskog daje prednost u učenju japanskog jezika, a i kineskog vokabulara.
Fantastičan „dizajn“ jezika
Iako jedno od najmlađih alfabeta, hangul je fonetički savršeno podešen. Uz to, kada gledamo oblike slova, oni oponašaju naš jezik dok pokušavamo da ih izgovorimo. Neke imenice i glagolski završeci ukazuju na formalnost. Formalnost, učtivost i status su veoma važni u Koreji. Posebne imenice i glagoslki završeci se koriste kako bi se iskazalo poštovanje prema osobi s kojom komuniciramo. To je jedan od razloga zašto je neophodno unajmiti profesionalnog prevodioca kada je reč o poslovnim pregovorima. U ovom jeziku veoma su važne nijanse.
Korejci se često koriste zajedničkim zamenicama
U korejskom jeziku čećše možete čuti zajedničke zamenice kao što su „mi“ ili „ oni“, dok su „ ja“ i „ti“ ređe u upotrebi. Ovakav način govora proizilazi iz korejanske kulture i zajednice. Iz tog razloga je strancima potrebno mnogo duže vremena da nauče suptilne razlike između zamenica, a i kada i kako se koriste.
U korejskom jeziku postoji dve vrste brojeva
Ova podela ne obuhvata arapske i rimske brojeve. Korejci imaju dva načina brojanja: jedan koji je originalno potekao iz Koreje – koristi se za sve brojeve ispod 99, za brojanje objekata, izražavanje vremena, distance, datuma i godina starosti; drugi sistem se odnosi na brojeve iznad 100 i preuzet je iz Kine.
Postoje razlike između južnokorejskog i severnokorejskog jezika
Pored toga što se Koreja podelila na Severnu i Južnu, postoje i razlike u jeziku. U ove dve države su se razvili drugačije izgovaranje reči, vokabular, pa čak i gramatika.
U Koreji postoji državni praznik koji slavi jezik
Bez obzira na to da li ste u Južnoj ili Severnoj Koreji, ove dve države su slične po tome što obe obožavaju svoj jezik! Tako da je ustanovljen državni praznik u čast jezika, u obe države.
Engleski
Engleski je najpopularniji drugi jezik koji se predaje u Koreji, ali ga ne govori većina ljudi. Što se tiče poslovanja u Južnoj Koreji veoma bitna i neizostavna stvar je prevođenje jezika sa lokalizacijom. Svaki put kad uđete na novo tržište, važno je uzeti u obzir kulturne razlike. Ako predstavite svoje proizvode prema potrebama ciljnih kupaca, onda ćete naići na uspeh. Važno je identifikovati sa kulturom stnovništva zemlje u kojoj pokušavate da plasirate robu. Potrebno je da unanjmite domaću marketinšku agenciju koja najbolje poznaje domaće tržište i kulturu. U suprotnom, može vam se desiti da vam posao i ogromna finansijska ulaganja jednostavno propadnu. To se desilo Wal-Mart-u, američkom lancu hipermarketa, robnih kuća i prodavnica koji je 2006. godine morao da zatvori svoje prodavnice. Kompanija Starbucks nije ignorisala korejsku kulturu, povezala se sa domaćom marketinškom kompanijom, a kao rezultat takve saradnje je da Seoul - glavni grad Južne Koreje, ima najviše Starbucks lokacija od bilo kog grada na svetu. Postala je statusni simbol i luksuzni brend, mesto na kojem se mnogi Korejci okupljaju.
Pročitajte još... Drevni jezici
Automobilska industrija u Koreji
Automobilska industrija Južne Koreje je jedan od najvećih izvoznih brendova te zemlje. Ponovno se uzdiže nakon blage ekonomske krize. Kia je prestigla Daewoo i sada se nalazi odmah ispod Hyundaija koji je čvrsto najpopularniji Korejski auto. To je trenutna situacija u Južnoj Koreji, a što se tiče izvoza dominira Hyundai, zatim Daewoo, a Kia je na trećem mestu. Automobilska industrija u Južnoj Koreji je šesta po veličini na svetu koja se meri proizvodnjom automobila i peta po veličini prema količini izvoza. Iako je početna orjentacija bila sklapanje delova uvezenih iz inostranih kompanija, Južna Koreja je danas među najnaprednijim zemljama u proizvodnji automobila u celom svetu.
Muzički pravac
Najveći izvozni brend Južne Koreje ustvari je popularni muzički pravac poznatiji kao K-Pop, koji obuhvata mnoge stilove južno-korejske muzike uključujući razne pravce plesne muzike, elektropop, hip hop i savremeni ritam i bluz. Obuhvatajući pevanje i repovanje, stavlja poseban akcenat na šou i snažni vizuelni efekat. Zahvaljujući Internetu i širokoj dostupnosti digitalnih sadržaja, K-pop je stekao neverovatno široku publiku, a veoma ja popularan i u Srbiji, mahom među tinejdžerima. Neke od najpopularnijih K-pop muzičkih grupa današnjice su BTS, EXO, Wanna One, BIG BANG, NCT, SEVENTEEN, Super Junior, Pentagon, SHINee, INFINITE, BLACKPINK, Red Velvet, Twice, PSY itd.