Globalizacija posla, odnsono širenje poslova na strano tržište može predstavljati izazov za vašu kompaniju. To se odnosi na mogućnost širenja vašeg brenda, povećanje baze kupaca i ostvarivanje novih prihoda
Globalizacija posla, odnsono širenje poslova na strano tržište može predstavljati izazov za vašu kompaniju. To se odnosi na mogućnost širenja vašeg brenda, povećanje baze kupaca i ostvarivanje novih prihoda. Danas je to lakše nego što je ikada bilo u prošlosti. Prilikom planiranja globalnog širenja poslovanja, razmotrite ovih 5 faktora koji će vam pomoći da se povežete sa novim, globalnim, međunarodnim tržištem:
1. Lokalni zakoni i propisi
Zakon o radu. Pažljivo istražujte šta možete ili ne možete učiniti prilikom uspostavljanja i vođenja vašeg poslovanja. Možda ćete pronaći nove i nepoznate propise koji direktno utiču na vaš biznis. Na primer, otvaranje objekta koji ne koristi neki ekološki resurs moglo bi se smatrati potencijalno zagađujućim. Možda će vam biti potreban zahtev za dozvolu za rad, koja se tiče uticaja na životnu sredinu kako biste bili u mogućnosti da obavljate poslovanje, recimo, u Brazilu. U Kanadi, svi radni odnosi u provinciji Kvebek moraju biti u skladu sa Poveljom francuskog jezika (la charte de la langue francaise), koji između ostalog nalaže poslodavcima i zaposlenima da obavljaju službenu komunikaciju na francuskom i ne mogu zahtevati od zaposlenog da zna drugi jezik osim francuskog.
2. Veb-sajt
Da li vaša firma ima fizičko prisustvo na stranoj teritoriji ili se oslanja samo na vašu internet stranicu? Znajte da ogromna većina onlajn potrošača više voli da kupuje na maternjem jeziku. Čak i sa odličnim znanjem engleskog na mnogim stranim tržištima (prema istraživanju "One Hour Translation", 79,5% Nemaca, 82,5% Italijana i 90% ispitanika iz Japana) domači potrošači bi ipak koristili svoj jezik prilikom kupovine. Pored razmatranja jezika, razmislite o tome kako će drugi elementi, kao što su vaše slike i boje, biti uočeni u drugim kulturama. Na primer, jednostavna fotografija srećnog klijenta na vašoj veb-stranici koji pokazuje zadovoljstvo može se tumačiti kao znak za odličan kvalitet u nekim zemljama istočne Azije. Lokalizacija vaše veb-lokacije za ciljne teritorije može vam pomoći da se povežete sa svojom međunarodnom publikom i privučete više kupaca.
3. Marketing
Razmislite o prevođenju i lokalizaciji svojih marketinških materijala na svom sajtu. Tekst na sajtu treba da bude jednostavan i dovoljno jasan. Ljudi koji posećuju vaš sajt moraju biti u stanju da razumeju sadržaj i poruku vase priče, kako biste lakše ostvarili komunikaciju. Ovo važi za sav marketing koji planirate da primenjujete na međunarodnom tržištu. Etikete, leci, brošure, TV i radio oglasi, pretraga i onlajn baner oglasi, odredišne stranice, lokalne kampanje, e-pošte i postovi na društvenim medijima su jedan od najboljin načina na koji možete započeti biznis. U stvari, u zavisnosti od veličine vašeg međunarodnog prisustva i raspoloživih resursa, dobra je ideja da imate odvojene stranice društvenih medija za odvojena tržišta. Za prevođenje se obratite lokalnim prevodiocima ili sudskim tumačima.
4. Prodaja i komunikacija
U slučaju da je vaše međunarodno poslovanje drugačije od modela elektronske trgovine i zahteva stvarnu ljudsku interakciju za prodaju, bilo u prodavnici ili možda preko telefona, upoznajte se sa kulturnim kompleksnostima teritorije, senzitivnostima, normama i očekivanjima stanovništva. U Kini biznis ima tendenciju da funkcioniše na mnogo posredniji način nego u SAD i nekim drugim zapadnim zemljama. Nije uobičajeno, na primer, da kažete nekome "ne." Ako hoćete dobru komuniciraju sa potencijalnim klijentima ili partnerima u kineskoj kompaniji, najbolje je da unajmite lokalnog prevodioca jer on ujedno poznaje i kulturu lokalnog stanovništva.
5. Određivanje cena
Još jedna stvar koju treba uzeti u obzir kada je poslovanje u inostranstvu u pitanju jeste kako ceniti svoju ponudu, uzimajući u obzir troškove poslovanja na određenoj teritoriji, cene u domaćoj valuti, porez i konkurenciju. Potražite elektronsku trgovačku platformu koja podržava upotrebu više jezika, a odnosi se na valutu i stopu poreza ili PDV-a. Pažljivo istražite i prilagodite troškove za svoje proizvode i usluge u skladu sa tim. Jezik, kultura i propisi igraju ogromnu ulogu u tome koliko ćete biti uspešni u sticanju nove tržišne publike i širenju svog posla.
Pročitajte još... Vesti
Da biste saznali više o prevođenju potrebnih dokumenta, kontaktirajte nas i jedan od naših savetnika će vam pomoći u potrebama za buduće ostvarivanje vašeg biznisa na stranim tržištima.