Nemačka radna snaga je visoko kvalifikovana. Oni su vodeći proizvođač vozila, mašina, hemikalija i opreme za domaćinstvo. Svi ovi faktori čine Nemačku atraktivnim tržištem za kompanije koje traže nove potrošače za robu i usluge.
Nemačka trenutno ima četvrtu ekonomiju po veličini na svetu. Glavni izvozni partneri Nemačke su Francuska, Velika Britanija i Sjedinjene Američke Države. Nemačka radna snaga je visoko kvalifikovana. Oni su vodeći izvoznik vozila, mašina, hemikalija i opreme za domaćinstvo. Svi ovi faktori čine Nemačku atraktivnim tržištem za kompanije koje traže nove potrošače za robu i usluge. Većina Nemaca uči engleski jezik kao strani u školama. Zbog članstva Nemačke u EU, nemački je jedan od postojećeg 21 službenog jezika. Ali, bez obzira da li tražite partnerstvo sa postojećim preduzećem u Nemačkoj ili jednostavno želite da dođete do nemačkih kupaca preko veb-stranice, ovo je nekoliko važnih stvari za razumevanje i pridobijanje nemačke publike.
Jezici u Nemačkoj
Nemački je službeni jezik Nemačke i upotrebljava ga 95 posto stanovništva. Za većinu preduzeća koja žele privući kupce iz Nemačke, prvi jezik za prevođenje sadržaja treba da bude nemački. Nemački je germanski jezik, poput engleskog. Dakle, mnoge engleske i nemačke reči se izgovaraju slično. Nemački jezik je poznat po svojim dugim složenim rečima. Umesto da se izmišlja nova reč za neki pojam, u jeziku se praktikuje opis pojma i pretvara u jednu reč. Imajte ovo na umu prilikom kreiranja brošura i marketinga za nemačku publiku. Morate ostaviti puno praznog prostora da biste omogućili uvećanje teksta tokom prevođenja. Ovo takođe može biti faktor za lokalizaciju softvera, lokalizaciju mobilnih aplikacija ili veb-sajta. Rigidno dizajniran korisnički interfejs (UI) može dovesti do problema. Dizajnirajte fleksibilan korisnički interfejs koji se može proširiti.
Valuta
Nemačka je članica Evropske unije. Stoga, Nemačka valuta je evro od 2002. godine. Kurs američkog dolara prema evru 2017. godine je u proseku iznosio oko 1 EUR - 1,125 USD. Evro je druga najtraženija valuta na tržištu deviza nakon američkog dolara. Ako želite da u potpunosti lokalizujete globalno iskustvo vašeg sajta za e-trgovinu, onda ćete morati pretvoriti valutu u evro. Valuta treba biti ispravno konvertovana. Nemački jezik koristi zareze umesto tačaka za decimale. Nemački potrošači više vole da plaćaju u gotovini prema istraživanju kompanije eMarketer. Zbog toga mnogi potrošači i dalje koriste transakcije sa otvorenom fakturom. Međutim, digitalni sajtovi za plaćanja, kao što je PayPal, stekli su privlačnost zajedno sa tradicionalnim metodama kao što su kreditne kartice.
Gde potrošači troše svoj novac?
Prema istraživanju iz Santandera, nemački potrošači su uslovljeni cenom i kvalitetom. Cena je važna za svakodnevnu robu. Nemci kupuju često, upoređuju cene i traže najbolje ponude. Oni rangiraju kvalitet proizvoda veoma visoko za trajne potrošače i profesionalnu kapitalnu robu. Ako plasirate robu na nemačko tržište, ocenite svoje proizvode i gde se rangiraju u skladu sa nemačkim profilom potrošača. Sve u svemu, Nemačka je elektronskidobro povezana populacija sa preko 80% ukupnog stanovništva na internetu. Oni se nalaze na devetom mestu u svetu u pogledu korisnika interneta. Dakle, veb-stranica koja sadrži nemački jezik i kulturna obeležja (izbor boja, izbor slika itd.) će privući nemačke potrošače. Takve inicijative će vam omogućiti da efikasno doprete do 65 miliona korisnika interneta. Nemački potrošači imaju tendenciju da naručuju putem kataloga. Prema tome, prevođenje vašeg kataloga na nemački jezik može dovesti do dodatnih kupovina. U poređenju sa ostalim većim tržištima u Evropi, nemački potrošači istorijski manje veruju u e-trgovinu i digitalnu kupovinu. Ovaj trend izgleda da se menja. Prema eMarketer-u, e-trgovina će u 2017. godini porasti preko 7 milijardi dolara u Nemačkoj. Ovo je mali deo ukupne maloprodaje, što znači da postoji veliki potencijal za rast. Kada radite marketing za nemačku publiku, izbegavajte kreiranje kampanja koje mogu preuveličavati prednosti ili mogućnosti proizvoda ili usluge. Hiperbola neće pomoći izgradnji poverenja za vaš brend u Nemačkoj. Osim toga, obratite pažnju na korišćenje uporednog oglašavanja. Takva praksa ne sme biti varljiva ili lažna. Na primer, "naš proizvod je najbolji u ______", ili "naš proizvod je bolji od ______ proizvoda." Za smernice, pogledajte Direktivu Evropske unije o varljivom i uporednom oglašavanju.
Poslovna kultura
Nemačku poslovnu kulturu karakteriše nekoliko glavnih atributa - direktna, precizna, strukturirana i temeljna. Zapamtite ove kvalitete dok pokrećete biznis u Nemačkoj. Hijerarhija je važna u Nemačkoj. Svako ima ulogu u hijerarhiji i trebalo bi se obratiti ljudima sa titulama koje koriste, osim ako vam ne kažu drugačije. Oblačenje je konzervativno i za muškarce i za žene. Lični život se ne prenosi na posao. Pored čvrstog rukovanja na početku i kraju svakog sastanka, Nemci cene lični prostor. Kada zakazujete sastanak, potrudite se da stignete na vreme. Kašnjenje na sastanak stvara strašan prvi utisak. Na samom sastanku, znajte da su Nemci direktni. Prezentujte činjenice ako ste predavač i budite spremni za činjenice i grafikone ako ste onaj kome se prezentuje. Ako želite da formirate veći biznis u Nemačkoj, prvi korak je predstavljanje svog sadržaja na njihovom jeziku u skladu sa njihovim vrednostima i potrebama. Za više pomoći u povezivanju sa nemačkim tržištem, unajmite lokalnog prevodioca.