Ponekad je dobrim stvarima potrebno jako dugo vremena da ugledaju svetlost dana, da zažive punim plućima, da se o njima govori. Za njega se do skoro nije znalo da postoji, a danas je veoma popularan. Ovo je istinita priča o jednom sloganu koji služi da podigne moral na poslu, u ratovima, a koji može da se menja.
Šta znači i šta predstavlja? U slobodnom prevodu glasi “smiri se i nastavi”, a prvo se pojavio u obliku motivacionog postera kojeg je Vlada Velike Britanije pustila u javnost 1939. godine neposredno pred početak velikih ratnih operacija odnosno nekoliko meseci pre očekivanih vazdušnih napada nacističke Nemačke na britanske gradove. U tim prvim ratnim godinama svi su već znali da se nacistička Nemačka sprema za velika bombardovanja na britanskom prostoru koja će doneti velike ljudske žrtve i razaranja. Kako bi umirila uspaničenu javnost i podigla moral stanovništva, britanska vlada je osmislila već pomenuti motivacijski slogan. Poster je originalno bio pisan velikim belim slovima na crvenoj podlozi. Bio je treći po redu i u to doba potpuno nepoznat.
Popularni slogan na posteru slučajno pronađen
Ono što je zanimljivo je da je ovaj danas popularni slogan u to ratno doba bio gotovo nepoznat. Ovaj poster imao je ograničenu distribuciju pa se uopšte nije prikazivao na javnim mestima. Popularnost je stekao tek nakon 2000. godine. Stjuart i Meri Menli, vlasnici jedne knjižare u Engleskoj, slučajno su među svojim polovnim knjigama pronašli originalni poster sa spomenutim sloganom. Uokvirili su ga i stavili iznad blagajne, ali nisu ni slutili da će poster izazvati toliko interesa i pažnje pa su odlučili da ga štampaju i prodaju njegove kopije.
Uskoro je postao popularan u celom svetu. Danas ga pogotovo često koriste razne kompanije na svim svetskim jezicima kako bi motivisale svoje zaposlene radi poboljšanja produktivnosti. Zbog svoje neobičnosti, pa i humora (danas postoje razne varijacije), slogan je izazvao simpatije i uneo pozitivnu energiju u ambijent u kojem se prikazuje. Ovaj slogan danas inspiriše milione kreativnih ljudi. Na originalni slogan dodate su razne reklame ili poruke lične prirode kao na primer: Keep Calm and Drink Tea, Keep Calm and Be Yourself, Keep Calm and Eat Chocolate, Keep Calm and Drink Coffee, Keep Calm and Google It, Keep Calm and Avoid Zombies, Keep Calm and Have a Great Day i slično.